SiZo
Trådstartare
Jag får problem med blodtrycket, inte andningen.@SiZo för mig visar sig astman först och främst som hosta. Vid hård ansträngning eller rejäl förkylning övergår den till en känsla av att jag inte får tillräckligt med luft och jag blir väldigt andfådd. Jag kan alltså bli andfådd av att ligga ner om förkylningen är rejäl. Jag har sedan jag var tonåring inte fått något sådant anfall där luftrören piper, det är svårt att andas ut och jag svimmar av syrebrist och jag har trott att jag har varit helt fri från astman under väldigt många år. För några år sedan fick jag diagnosen förkylningsastma och nu behöver jag medicinera jämt.
Hade jag vetat då vad jag vet nu så hade jag sluppit väldigt många förkylningar med långvarig hosta. Att jag hostade några månader efter varje förkylning blev till slut en vana men det hade jag kunnat slippa för det är astma det handlar om.
Har inga problem med slem, men får väl kika på det här. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara astma eftersom jag inte har ett enda av symptomen som listas på astmaförbundets hemsida.Luftrörsvidgande o slemlösande.