Hur tycker ni?

LaMaya

Trådstartare
Har ett problem nu till hösten så jag måste få råd till om hur jag ska göra.
Det är så att efter flera år med flera ston i stallet så har det nu kommit till den tidpunkt då det endast kommer finnas EN kvar nu i höst, mitt sto. Men sen är det ju så att det kommer finnas 4 valacker och 2 hingstar i stallet. En av hingstarna som också är våran egna har ju blivit placerad bredvid mitt sto i stallet och hon (Stallägaren) vägrar att en av valckerna ska stå där istället, i mellan boxarna finns det en trävägg men med ett håll längst ut så dom kommer komma ikontakt med varandra. Är det något vidare bra att ha dom så, kommer våran hingst i detta fall (1år) bli väldigt hingstig (ska kastreras i november)?
Sen är det ju så att mitt sto är VÄLDIGT brunstig av sig.

Hur tycker ni man bör agera?

det finns ju medel som man kan ge till stona om dom är för brunstiga, jag tycker att du ska ringa till en veterinär och bara fråga om råd, dom vet ju bäst. lycka till.

Går ju att sätta för nåt längt ut, men förhoppningsvist så ska dom två hingstarna gå en längre tid ute på betet och sen på lösdrift, men tas in på nätterna ibland.

Jasså, har aldrig hört talas om även fast jag frågat vet. om nåt emot det. Eftersom hon själv är besvärad?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: mars
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 566
Senast: Stereo
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
2 007
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur