hur tycker ni denna sadel sitter?

F

familjenlinderg

hur tycker ni denna sadel sitter..

tacksam för svar..

sadeln010.jpg

sadeln007.jpg

sadeln011.jpg

fick inge ra bilder framifrån eller bakifrån. den ligger jämns med ryggen hela vägen vad vi kände, och man kan se igenom sadeln framifrån. trycker ej på ryggraden eller så, och inte heller på manken om han drar ner huvudet eller om man höjer upp honom.. rör sig som vanligt med den på..

tacksam för svar. hur tycker ni de ser ut?

Sv: hur tycker ni denna sadel sitter?

sadeln ser ut att ligga väldigt nära manken. hur blir det när någon sitter i sadeln? Den pressas ju ihop lite av ryttarens tyngd så om den ligger nära nu så bör den ligga ännu närmare manken då.

Sv: hur tycker ni denna sadel sitter?

Jag håller med incognito, den ser ut att sitta väldigt nära manken och så mycket som jag har lärt mig så är bommen för vid där fram då, vilket gör den framtung och i obalans när man rider i den!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Esmeralda
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 040
Senast: Mia_R
·
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 954
Senast: caballus
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka