Sv: Hur tränar ni?
Just så skulle jag också önska att det fungerade!
Jag vill ha en PT inom distans!
Vid vissa tillfällen kan det vara på sin plats att ha regelrätta kurser där folk samlas på en och samma plats och kanske tar hästar med sig och rider/pratar teori.
Men resten av året skulle jag vilja ha någon att bolla träningsschema, resultat, blodprov etc med.
Någon som kunde hjälpa en att lägga upp formtoppar, utvärdera tränings-/tävlingsresultat, få råd om foder och som följde en och engagerade sig i ens resultat under årets gång.
Jag tror inte att någon distanstränare fungerar på det här viset än. Vet inte om det finns folk som är villiga att betala för det (undrar vad det skulle kosta..?) eller om det finns så många tränare som är så allsidígt utbildade att de skulle kunna fungera på detta vis.
När man ska träna för något (även inom andra discipliner) så måste man ju hitta någon som delar ens värderingar kring sporten.
Jag har provat att träna dressyr för tränare som är meriterade och duktiga, men som ändå inte har den grundsyn på hur man tränar hästen, som jag delar och accepterar. Då kan man inte lägga sin hästs utbildning i den människans händer. Det som är bra, är att det finns MASSOR av dressyrtränare så det är bara att leta vidare tills man hittar någon som passar en.
Distanstränare växer däremot inte på träd.
Nu menar jag inte att jag inte delar de värderingar som våra befintliga distanstränare har (vet ej om jag är medveten om vilka värderingar de har ens
) men OM man inte skulle passa ihop så finns inte så många andra att välja på, än.
Idén är däremot super!