Sv: Hur träna in "aggresivt beteende" vid kommande? tex skall, morra etc?
Jag förväntar mig då att få ett sakligt svar på min fråga, eftersom att jag inte är intresserad av tjänst utan tävling och får min valp inom ett halvår som blir en IPO hund.Jag var därför nyfiken på skillnaden då jag erfarat att träningen inte verkar skilja sig så mycket åt utöver miljöer etc. Jag får alltså ett svar där du utgått från att jag tycker att hundarna ska misshandlas?! Nog för att man kan missuppfatta varandra ibland, men det där var att ta i lite väl.
Det här är ett forum och du får tas med att ålderskillnaden ibland är stor.
Jag ha ringet att dölja och tar det gärna här om inte TS kommer och protesterar högljutt. Jag vill gärna veta vad du utgår ifrån när du sticker in "retningar" i dina inlägg som inte stämmer.Sen vill jag fortfarande ha ett svar på varför tj hundar inte belastas mer.
Du behöver inte skriva en bok om hur man bygger upp hunden först, bara dela med dig av dina erfarenheter utan att gnabbas.
Jag är personligen helt övertygad om att diskussionen hade sett helt annorlunda ut om den togs i verkligheten.
Vad jag har förstått vill inte TS att hunden i fråga ska gå emot folk på stan och morra åt dem? Uatn simpelt kunna säga ett kommando precis som jag säger "spela död" till mina.Ja folk gör ju som de vill med sina hundar, tyvärr i vissa fall, men vad kan syftet vara om inte ta fram aggressivitet när man ska ha hunden till att morra åt okända i parken, på gatan etc, som ev går emot husse??
Ja, jag tar det personligt när jag frågar en person som påstår sig ha jobbat som väktare, varför man inte belastar hunden mer i träning när möjligheten är stor att den angrips på allvar utanför plan.Jag har inte skrivit något personligt alls utan beskrivit vilka problem jag ser med att lära in ett sådant sk trick och vilka mina erfarenheter är av inlärning av moment, hur det kan se ut om du använder dig av hund i mötet med en aggressiv person etc etc. Tar du detta personligt på något sätt så är det ju enbart för att du går in i diskussionen, då får man räkna med att få svar och kanske från någon med mer kunskap och erfarenhet än vad du har själv just i detta ämne.
Jag förväntar mig då att få ett sakligt svar på min fråga, eftersom att jag inte är intresserad av tjänst utan tävling och får min valp inom ett halvår som blir en IPO hund.Jag var därför nyfiken på skillnaden då jag erfarat att träningen inte verkar skilja sig så mycket åt utöver miljöer etc. Jag får alltså ett svar där du utgått från att jag tycker att hundarna ska misshandlas?! Nog för att man kan missuppfatta varandra ibland, men det där var att ta i lite väl.
Det var inte jag som förlöjligade den andre, och där spelar ålder ingen roll. Det förvånar mig faktiskt att en vuxen inte kan ta saker på en saklig nivå. Och att man inte kan diskutera utan att behöva påpeka ålderskillnader istället för att faktiskt bara skriva fakta.Dagisnivån den står du nog själv för i dina reaktioner och svar på inlägg i diskussionen...Du är i samma ålder som min dotter ungefär så jag tar det inte så allvarligt från din sida, jag är lite för gammal för det.
Det här är ett forum och du får tas med att ålderskillnaden ibland är stor.
Min slutkommentar till dig, för att inte tjafsa sönder tråden för den stackars TS, det är att jag delar inte dina åsikter och om jag läser dina inlägg så är det ömsesidigt skulle jag tro. Inte så konstruktivt att fortsätta diskussionen här då men är du väldigt upprörd över mina svar så PM:a gärna
Jag ha ringet att dölja och tar det gärna här om inte TS kommer och protesterar högljutt. Jag vill gärna veta vad du utgår ifrån när du sticker in "retningar" i dina inlägg som inte stämmer.Sen vill jag fortfarande ha ett svar på varför tj hundar inte belastas mer.
Du behöver inte skriva en bok om hur man bygger upp hunden först, bara dela med dig av dina erfarenheter utan att gnabbas.
Jag är personligen helt övertygad om att diskussionen hade sett helt annorlunda ut om den togs i verkligheten.