Hur träna fram dom där läckra "rumpfiléerna"? (på hästen! Haha)

Vogue

Trådstartare
Skulle vilja ha tips på hur man tränar fram dom där riktigt läckra filéerna bakom sadeln? :)
 
Sv: Hur träna fram dom där läckra "rumpfiléerna"? (på hästen! Haha)

En riktigt välutbildad och musklad hopphäst får ofta som en kudde bakom sadeln samt rejält musklade lår och upp över "skinkorna", skulle vilja ha mer tips än det vanliga med klättring osv! :)
 
Sv: Hur träna fram dom där läckra "rumpfiléerna"? (på hästen! Haha)

Så ser min häst ut när hon är fet!

Kan det verkligen vara önskvärt att få en "kudde" bakom sadeln, borde inte muskeln sträcka sig under sadeln också?

Annars så är galoppfattningar från samlad skritt till samlad galopp typ som situps och ger riktigt fina mag och rumpmuskler.
 
Sv: Hur träna fram dom där läckra "rumpfiléerna"? (på hästen! Haha)

Jo givetvis är det musklat längs hela ryggen, men den mynnar ut så eller hur jag skall beskriva! :)

Tack för det tipset, det är även något vi behöver öva mycket på så det passar utmärkt! :)
 
Sv: Hur träna fram dom där läckra "rumpfiléerna"? (på hästen! Haha)

Du har ju redan skrivit svaret på din fråga... välutbildad och vältränad...
 

Liknande trådar

Hästhantering Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Buzzter
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 976
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 733
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp