Hur tömmkör man ? Och är det bra ?

P

ponnyryttaren

Är det bra att tömmköra en ung ponny ? Och kan försöka förklara hur man gör ? :love: :confused: :rofl: :banana:

Jag tror att de är en väldigt vanlig övning att tömköra en Ung ponny.. Hör med en ridlärare eller leta upp en kurs :idea:

Det är ofta så man börjar.

Bästa är som sagt att ta kontakt med instruktör, så att du inte råkar göra någonting fel. :)

ja de e bra om man vet hur man ska tömmköra..fråga en häst kunnig människa om hjälp första grr ..läs mycket häst böcker som handlar om just tömmkörning. Lycka till.!! :rofl:

----------------
The mouse POWER!!

man lär sig inte tömköra ur en bok......Kan bli riktigt farligt. Gå en kurs eller fråga din tränare om han/hon kan visa dig.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
479
Senast: Emiro
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 931
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama