Hur tillaga grisnjure?

Sv: Hur tillaga grisnjure?

jag tror alla gör vad de tror är bäst för sina hundar.. finns lika många teorier om fodring som det finns hundmänniskor... jag säger varken bu eller bä...:smirk:

personligen har jag torrfoder i bas, sen kompliterar jag med färskt kött, matrester om det passar...blir över osv.. Så länge min hund håller sig fin i hullet, har blank och fin päls, är bra i magen.. så funkar det ...:smirk: ...för mig

sen är det vell upp till var och en hur man gör.. så länge hundar mår bra...
 
Sv: Hur tillaga grisnjure?

Man undrar hur rovdjuren klarar sig?

Själv älskar jag råbiff och äter det då och då liksom jag vill ha mina stekta nötköttbitar blodiga.
Det gäller att inte vara för pipplig. :)

Ett tips ang svinnjure. Koka den en stund i lite mjölk så minskar den skarpa smaken och lukten.

LIA
 
Sv: Hur tillaga grisnjure?

Jag skulle nog påstå att det är vi människor som skapar de flesta magproblem hos våra hundar genom att helt enkelt vara överbeskyddande. Det är klart det finns bakterier i rått kött (det finns bakterier på det allra mesta i våran omgivning) och genom att konstant försöka förhindra att hundarna får i sig dem minskar vi hundens motståndskraft.

Lite skit rensar magen. Det tror jag stenhårt på (och jag har under de 17 år vi haft hund aldrig haft en hund som fått sprutdiarré av rått kött...).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
511
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp