Hur tidigt kan man betäcka?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mydame
  • Startdatum Startdatum
M

mydame

Hejsan!

Är ny på detta forum så vet inte om detta hamnar rätt men annars får väl moderatorn flytta.

Från vilken ålder tkr ni att man kan betäcka?

Har ett sto fött 07, är det för tidigt att betäcka henne nästa år som 3åring? Eller ska jag vänta tills 2011?

Tack för hjälpen :bow:

Sv: Hur tidigt kan man betäcka?

Inom de flesta raser betäcker man ston för första gången som treåringar.

Här tittar vi lite på individerna, ett sto kan vara utveklat kroppsligt till att bära fram ett föl men i bland kommer treåringar som e skiträdda för hingsten och vill inget hellre än fly. men aldrig tidigare än våren de fyller tre.

Håller med föregående titta på individen om hon är psykiskt och psykiskt mogen men aldrig tidigare än våren hon fyller tre.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 779
Senast: Claraclara
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 452
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka