Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
pmm skrev:Frågan är ju ganska logiskt, men det jag undrar är om det finns nått avtal eller liknande man ska följa om man hyr ut boxar?
Eller är det bara att hyra ut hur som helst och lägga pengarna i fickan?
BrokenSilence skrev:du måste la typ kontakta lantbruksverket och berätta vad du bedriver för verksamhet. Du måste även skatta på de inkomster du får när du hyr ut boxar..
Inte_Ung skrev:Vilka fantastiskt icke insatta svar som du fått.
Om du vill vara laglig, så måste du bokföra och redovisa pengar och moms.
Uthyrning av lokal, som stallplats räknas som, är reglerat i jordabalken i vår lagbok.
Jag har 15 boxplatser av vilka jag hyr ut 11st. Allt lagligt och reglerat i kontrakt (finns att köpa på ridsportsbutik). Jag har en enskild firma och redovisar momsen 1ggr per år.pmm skrev:Jag är allergisk mot allt som har med svarta pengar att göra.
Måste man söka nått tillstånd och hur redovisar man dom pengarna?
Tänkte hyra stallet som hör till huset jag hyr i sommar för å ha lite å göra å de e ju inte precis kul OM det som är just "Om" händer..
Cado skrev:Jag har 15 boxplatser av vilka jag hyr ut 11st. Allt lagligt och reglerat i kontrakt (finns att köpa på ridsportsbutik). Jag har en enskild firma och redovisar momsen 1ggr per år.
Jag har dessutom anmälningsplikt till kommunen. Alla gårdar med fler än 4 hästar (om jag inte minns fel) måste anmäla sin verksamhet.
Då så är det ganska så enkelt.pmm skrev:Men jag ska ju inte ha någon speciell verksamhet utan bara hyra ut 2 boxar och ha en själv. Hur redovisar jag det?