Hur tar man stygnen?

Shark

Trådstartare
Idag är det tags o ta bort dom sju stygnen på klanthundens ben, men hur gör man? Försökte klippa upp knuten men ja, hade nog ingen bra sax, men gick rätt lätt o liksom knyta upp, men ska man dra ut tråden sen? :crazy: Den har ju liksom fastnat. Eller klipper man bara bort tråden som e utanför?

Sv: Hur tar man stygnen?

Lättast är ju om du låter nån som har gjort det förut göra det. Annars är det bara att klippa upp knuten så nära skinnet du kan och dra ut tråden.

Jag var bara rädd för att göra fel, men n vet jag ju att det bara är att dra ut, då ska det nog inte vara några problem, är inte känslig för sådant. Tack för hjälpen!

OM du nu ska göra det själv så ska du klippa precis bredvid knuten och sen dra i själva knuten.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 120
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 710
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: Castellini
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 257
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka