Hur tänker folk?

F

Flo-Jo

Läste precis en liten annons på en stor annonserings sida.
Där var en man som hade en liten söt (dam hund) om man säger så den var renrasig men inte Reggad.
Den behövde flytta till ett hem pg av att den fungerade inte riktigt med barnen och att det var mer en matte hund än en husse hund (då jag antar att det är en husse som skrivit)
Dom vill ha 5 000 för hunden jätte söt liten sak.
Sen står de längst ned kan även tänka mig att bytta min hund mot en Siberian Husky MED blåa ögon..

Skulle ni kunna tänka er att bytta hund mot hund??
Jag tycker att man nästan borde sätta ut en lag för vad man får skriva i desa annonser...jag ville bara ta dena lilla hund i från dena korkade husse!!

Sv: Hur tänker folk?

Alltså, att vilja sälja sin hund pga att den inte funkade med barnen var ju en helt okej andledning, eftersom man oftast tar barnen i första hand.

Stog det inte var det var för ras utan bara att den var renrasig? Det var ju dock lite märkligt eftersom folk nappar mer på om man skriver rasen.

Det där med att byta hund är väl inte så jättevanligt tror jag.. fast det förekommer ju säkert, likadant förekommer det byte bland hästar.

usch vad hemskt. Jag blir så arg varje gång man går in och läser alla dessa korkade annonser på blocket. Antagligen är det ingen renrasig hund eftersom den INTE är reggad. Sen att de vill byt abort den... herregud. Förhoppningsvis så går ingen på denna knäppa annons och bytar bort sin hund. Enligt mig om man kan göra något sånt med sin hund så ska man INTE ha hund

När man sätter ut en annons på sin hund så vill man ju liksom att folk sa tänka såhär när dom läser den: "AHA, den där hunden verkar vara supermysig och jättebra" Men, tyvärr ser man ofta annonser där det är en ihopslafsad text som läsaren bara klickar bort direkt.

Jag faller för annonser där det finns bild, där rasen, åldern, temramentet, psyket osv står med, plus en liten kort beskrivning om hur hunden är allmänt, om den går ihop med barn, andra hundar, katter osv OCH anledningen till varför man säljer hunden.

Sannolikheten att man lyckas hitta rätt hund genom ett hundbyte som sker via Blocket är nog väldigt små. Skulle jag sedan vara tvungen att omplacera en hund pga. den inte funkar med barnen skulle jag nog vara väldigt noga med att hitta en hund som man faktiskt vet fungerar med barn om jag skulle skaffa en ny.

Liknande trådar

Övr. Hund Några gånger har det hänt att jag fått höra roliga och mindre roliga saker när jag mött folk eller behövt säga till min hund på skarpen...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 970
Senast: lil-sis
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 871
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 259
Senast: Ämelie
·
Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II