Sv: Roliga människor man möter med hunden nästan varje dag
KL
Nu hände inte dessa två händelser när jag var ute med min hund, men bra lika irriterande ändå..
Jag är fruktansvärt less på folk som så envist måste ha max längd på rullkopplet där hunden tycks få gå precis dit den vill
Eller ens har rullkoppel på sina flamsiga/ouppfostrade hundar.
Och helst göra vad den vill också..Det är som att hunden är lös fast
att den har koppel på sig. Fungerar rullkoppel så - osynligt snöre?!
Finns många dumma situationer som jag varit med om, men värst var nog häromveckan då jag var på väg hem från jobbet.
Möter då en äldre dam med en större hund, blandras av något slag. Ser på håll att den är
väldigt glad och lite flamsig av sig (dock inget som jag tänkte på mer, antog att hon skulle ta in den vid mötet).
Pratar i telefonen och i andra handen håller jag mina vantar. Vad händer när jag går förbi?
Jo, hunden tycker att mina vantar ser sådär jäätteroliga ut, hoppar fram till dem och försöker knycka dem ur handen på mig. Stannar upp och spärrar ögonen i damen, som inte ens har mage att be om ursäkt utan lockar lamt på sin hund och fortsätter gå med max längd på rullkopplet, som nu dessutom är så långt att det släpar som en spårlina, på marken efter hunden...
Innan det där hände, några veckor innan så mötte jag två småhundar i lika (för)långt rullkoppel..samma sak där.
Tydligen var jag bra mycket roligare än matte och dessa börjar glatt följa efter mig i stället när jag nästan trillar över deras linor som ligger efter backen..Vad matte gör? Låtsas som om det regnar
Men det är väl som med en del barn - fri uppfostran?
Och likaväl vet jag att dessa rullkoppelfans inte har något emot att den rara hunden går fram och hälsar på alla hundar också..
Vars tog respekten vägen? Även till de som kanske inte gillar eller till och med
är hundrädda eller extremt allergiska?