Nej ni kan ju ha en våning var Om du bor överst kan han ta källaren och så gör ni om bottenvåningen till en gemensam yta
Ja men precis Vi brukar säga det att om vi skulle gå isär så får en bo uppe och en nere för ingen vill flytta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej ni kan ju ha en våning var Om du bor överst kan han ta källaren och så gör ni om bottenvåningen till en gemensam yta
Min son är 5 och hans rum är pyttelitet. Tänk hästbox modell större
Är en hästbox modell större verkligen lika med ett pyttelitet rum? Rummet jag hade under hela min uppväxt var definitivt mindre än boxen som min häst bodde i ute i stallet, men aldrig att jag upplevde mitt rum som alldeles för litet? Spännande det där med vad en upplever som stort/litet, tror det varierar väldigt från person till person.
Jag tror inte att ett skrivbord är en prio i ett så litet rum. Såvida barnet inte har en hobby som absolut kräver ett skrivbord och ni vet att det kommer användas mycket. Men skrivbord till läxläsning är inte det jag hade prioriterat i ett så litet rum.
Man kan ju skaffa en loftsäng och ha plats för något under. T.ex. en soffa eller nån förvaring.
Skippa skrivbord! Annars fungerar det nog, det handlar väl mest om att när kompisar kommer hem så kommer de kanske vara i hela bostaden.
Om alla ser fördelarna med skogen och trädgården tror jag det går bra att anpassa sig. Bor själv i litet hus på 114 kvm och som mest har vi varit 7 personer vilket var att stretcha det, men nu är vi 5 (2 barn utflugna) och tycker att det är alldeles lagom.
Jag har ibland svårt att förstå behovet av flera hundra kvadratmeter yta att städa, men det beror också på perspektiv och egna prioriteringar såklart.
Läxor och annat har i alla år ofta gjorts vid köksbordet i något slags umgängesgemensamhet.
Rubriken "Hur stort rum behöver 4-6 åring?" känns lite aningslös,
ungefär som om en 4-6-åring också har en 4-6-årings behov även om 8, 10, 12 år.
Men du frågar också "Hur mycket yta behöver behövs framöver?",
så svaret blir ju, om ni tänkt bo där långsiktigt, en motfråga;
"Hur stort rum tyckte du var minimum när du var (en övre) tonåring?"
Det underlättar ju dock rätt mycket om det finns plats att bygga ett attefallshus som tonårsboning nånstans på gården, om det i framtiden visar sig att den kommande tonåringen behöver mer levnadsrum än vad ett par kvadratmetrar ger.
Har ni 5 barn nu? Minns att du hade tre flickor sist jag läste om dig här på buke.Vi har iof ett stort hus (ca 200lvm) men har fem barn. Vi planerade huset med stora gemensamma ytor därför är sovrummen ganska sma. Vi tyckte det var viktigare att varje barn har ett eget litet rum och vi har stora gemensamma ytor än stora sovrum. Jag hade ett litet rum (knappt 10kvm) och jag tyckte aldrig att mitt rum var för litet, fast jag var mer ute/i stallet än inne och hade sällan kompisar hemma.
Ja, fyra flickor (11, 10, 6 och 3 ar) och en lillebror pa 1,5 ar.Har ni 5 barn nu? Minns att du hade tre flickor sist jag läste om dig här på buke.