Hur stora är era c-ponnyåringar?

Mli

Trådstartare
Jag har en åring här hemma vars pappa är Tinker och mamman troligtvis shettis/russ/ardenner. Mamman ca 120, pappan ca 135-140 har jag för mig. Hon har tre helsyskon och alla har blivit C. Jag tycker dock att hon har vuxit enormt sista tiden och mätte henne till ca 130cm i manken. Något högre bak..
Då jag ska ha henne som körponny och ponny till barnen så spelar det ingen större roll, ju större ju bättre, då kanske jag kan rida lite också :angel:
Är hon inte stor för att vara en c-ponnyåring?

Sv: Hur stora är era c-ponnyåringar?

Hm, jag har en åring som ska bli maxad d-ponny. Hon var 132cm i manhöjd när hon fyllde ett för 3 veckor sedan :) Så det känns som om din nog kan vara rätt stor ja

Ja, då är hon nog ganska så stor då..
Det är ju alltid ett dilemma med dessa konstiga korsningar, man vet ju liksom aldrig riktigt vart det kan sluta.

Haha, nej precis. Sedan kan det ju finnas släktingar längre bak i släkten som gör att hästen blir mindre/större än vad den normalt borde bli :)

precis! Den erfarenheten har jag med hundar.. har en papillon/chihuahuakorsning här hemma som har två små små föräldrar. Min hund väger just nu 7 kilo och är 40 cm i manken.

Liknande trådar

Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 678
Senast: tuaphua
·
Avel Hej Jag mätte mitt halvblodföl (som numera räknas som åring då) förra veckan. Han mäter ca 144cm i manken och är född 12/6 -05 alltså...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 594
G
Avel Är det något jag känner starkt för så är det denna lilla ponny. Förstår inte varför det inte är mer uppmärksammat, med tanke på att det...
Svar
17
· Visningar
2 433
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.