Hur stora är era 05:or

Sv: Hur stora är era 05:or

Min kallblodstravaråring har inte vuxit något alls över sommaren tror jag, provisorisk mätning idag visar på 143 cm och jag som tyckte han var 144 cm innan sommarbetet. Ungefär lika hög på rumpan, trots att rumpan för ögat ser ut att ha stuckit iväg igen.

Men han känns bra mycket större än innan sommaren, har väl antagligen breddat sej en hel del och blivit mer "häst" i resning och utstrålning. Börjar kännas mer lagom i höjden nu, är inte så orolig längre att han kommer bli 160+ (vill inte ha honom så stor).

Min bäbis är nu 1 år och 4 månader och är 161,5 över manken. Mamman är 165 och pappan 176 som femåring.
Jag kommer få en jätte ! :S

Min kille, född 14 maj -05, är en liten skit. e Santa Cruz - Electro. Ligger på ca 149 cm i manken. Han har ju iallafall kommit över ponnymåttet. Känns som en dvärg när man hör några av era hästars höjder. Men passar mig perfekt då jag har höjdskäck:D

Idag fick jag äntligen mätt min tjej född 30/5... 158cm i manken och för tillfället lika hög bak.
Hon har växt 8cm sen ettårsdagen.
Hon är e: Danzas -Dragon- Long John**-Dolman**

Uppdaterar tråden lite, lite nyfiken på hur ni andra har det med era unghästar.

Min uppfödning som är såld mäter numera 154 cm fram och mycket högre bak (född sent, 1/7-05). Mamma är 161 cm, pappa 174 cm.

Vad tror ni? 165 nånting, kan det vara rimligt? Vore idealiskt.

Jag kan uppdatera lite grann.
Min kille är född i april 2005 och det sista har vi mätt han lite på måfå men han ligger runt 148-150 cm.
Han är nu kastrerad och är en jättemysig liten kille.

Man kan ju mäta dom när de är 1 år gamla för att få reda på ca. mkh vid fullvuxen...kan man göra det när de är 2 också?

Rapport om min bäääbis. Hon är en welsh/hbl som vid mätningen idag har vuxit ikapp sin moder, 1.46 och 1,5 år gammal. Hon har groova leder och låånga ben - borde bli närmare 1.60 (stämmer isåfall både m tattarmått och 90%-teorin). Det är ju så spännande! :rofl: :banana: Men jag som alla andra m småttingar har tusen andra tankar om vad "vi" skulle kunna leka för lekar om hon nu blir för liten för att ridas - men det tror jag inte! (är själv 173 och tycker inte om den storleken på hästar).

Mätte min -05:a idag, hingst e. Q-E - Stanford, han var 159 över manken och 164 bak (mamma 161,5 cm och pappa 165 cm)

Mätte min idag, 153 cm i manken,hon är betydligt högre bak...(hon är född i maj):love:

*KL*

Jag mätte min idag (född 28 juni), 154 cm manke och 156 cm bak, väldigt ädel och långbent. Jag tycker själv hon är ganska liten men nu när jag läser era svar så inser jag att hon nog är ganska normal :D

Mætade tjejen min i lørdags. 148 fram å 150 øver rumpan.:) Hon ær fødd 22 april. Gissar att slutresultatet blir ca 160.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har nyss mätt mina 05: or. Friesern som är född i maj är 154 hög, stoet e Royal Olymp är 165 cm hög, valacken e Wind Dancer är 159 cm hög. Jag räknar med att de kommer växa 8-12 cm till.

Jag har bilder på min hemsida www.ridhast.se

Mätt min hbl valack idag e: Akribori. 153 cm, är nu 1,5 år.

Har en Welsh Cob kille, född i april 2005, han mäter nu ca 149cm fram och 151 cm bak :)

Hej!
Min uppfödning f.05 e:Warsteiner är ca 150 i mkh. Född i maj.Det är hon som föl på bilden

Min connemara är född den 6 juni (Sveriges nationaldag) 2005.

Dvs han är ca 1,5 år nu, och mäter redan 139 cm i manken!

Enligt mått som vi har tagit, mellan tummen och pekfingret, så ska han bli 149 cm ungefär... Så vi får väl se hur det stämmer, om han växer över eller ej. Men mig gör det ingenting om han växer över, för då kan jag tävla honom bland "stora hästar" i stället.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka