Hur stora är era 05:or

Sv: Hur stora är era 05:or

SAE skrev:
Mina åringar är nu 154cm (född 12 maj-05) och ca 152cm( född 19 april-05) Gissar att de blir ca 170 resp 167cm. Båda är halvblod.

Oj vilka stora åringar du har:) jag som tycker att min är stor... hmm måste nog hem och mäta henne. Men jämför man henne med dina så är hon liten... :( . Vet inte riktigt hur hög hon är man jag kan tänka mig att hon är runt 140-145 dvs 10 cm mindre än din. Hur stora är föräldrarna??

Hopps att min åring blir lite mer som pappan, mamman är ca 158 och pappan 170. Skulle bli jätte glad om hon blir ca 165. Alla på mammans sida är runt 165 +/- några cent. Hennes syskon är oxå där omkring så det är bara hon som har blivit "liten". Så det kanske finns förhoppningar om att åringen blir lite större än mamman.

Min dam var 141cm i manken och 144 i baken för en vecka sedan, men hon växer så att det knakar.

Både mamma och pappa är runt 163 cm i manken ungefär.

Hon är född 7 Juli så hon är 8 månader om 1½ vecka. Tror hon kommer bli ganska stor. Jag hoppas på mellan 160-165 cm. Men vi får se!

Min hingst är 138 i manken, mamman är 162 o pappan 168. Vore bra om han inte blir mer än 165 rätt så lagom tycker jag, eftersom jag inte är så lång.........

Min sötnos är 133cm i manken och endast 1cm högre där bak. Det ser ut som mer... Just nu är hon mest ben... en riktig fjortis.

Min -05, båda Connemaror är
hingsten 9 månader mankhöjd 135cm, rumphöjd 140 cm (mamma 140 cm, pappa 145cm)
sto 10 månader mankhöjd 133cm, rumphöjd 138 cm (mamma 150cm, pappa 146cm)

Undrar hur stor dessa skall bli?

Då är våra lika stora ungefär....
Men det beror ju på hur gammal din är?
Min är 10 månader..............

Min unghäst är också 10 månader !! Vad tiden går fort,tycker det var inte så länge sedan han var en liten plutt. Nu är det lite mer häst att leda och han är snäll. Snart kanske han blir mer hingstig, har ingen erfarenhet av hingstföl, har endast fått stoföl innan. Får väl träna mycket mer bara det blir bättre väder !!

Jag håller med,,det var inte längesedan jag satt här och följde alla som väntade föl 2005....inkl. mig själv.

Min kille har börjat bli lite hingstig....inte mot människor men mot de andra hästarna.
Han är superduktig vid hantering och väldigt social.
Men nu i mars så ska han kastreras......

Mätte min idag,född 7 maj,10 månader på tisdag hon var 144 över manken o 146 över korset...hon som äger stallet tror hon blir 160 men jag börjar undra om det räcker..?

Lånar din knapp.
Är det någon som vet hur tillväxtkurvan ligger på en häst? Det vore bra att veta om det är nu som det har varit "toppen" i tillväxt eller om det kommer en till. Var kan man få veta det?

Mätte mitt åringsto igår som också är född 7 maj. Hon var 146 cm (lite dåligt mätt blir det när man inte har ordentliga grejor att mätta med).
Hon borde bli mellan 165-170 med tanke på hennes föräldrar men jag vågar inte gissa på var hon slutar.

Mvh
Camilla

Min "åring" föddes 23e Juni, och är nu ca 125 cm hög. Hon är E: Green River xx UE: Son Of a Gun Uue: Kariba ox

Jag har fyra åringar hemma..varav tre är mina egna..
Jag tycker de är väldigt stora..åtminstone några av dem och mätte dem därför igen härom dagen.
De är alla födda i maj 2005

1. sto e. Metall 155 fram och 159 bak (mor 164)
2. sto e. Metall 150 fram och 152 bak (mor 170)
3. sto e.Akribori 150 fram och 151 bak (mor 178)
4. hingst e. Rubinrot 158 fram och 159 bak...och sedan tre månader riktigt ordentligt hingstig (mor 163)

Framförallt hingsten är ju otroligt stor men han är väldigt jämn och harmonisk i kroppen...

Förresten...är det någon som kastrerat sin hingstunge redan under våren som åring???

Jag kastrerar till hösten. Gubbe skall på hingst bete i sommar.
Vad stora dina Metall åringar är.

Jag skulle vilja säga vad stor Rubinrot-åringen är!

Min egen är född 12 maj -05 och mäter nu 151 manke och 153 bak. (Stoet är 167)

Hej.
Min kille e:Akribori är 11månader och ca 143cm i mkh. Han är faktiskt väldigt jämn i kroppen inte överbyggd. Jag tror han blir strax över 160, hoppas det iallafall. Mamman är 154 och Akribori 171.

Min åring är ca 159 cm fram och 160 bak,hon är född 05-05.Mamman är 167 cm pappan ,tror 170 cm.Detta är den största avkomman hon lämnat dom andra har blivit ca mellan 165-167 fast hingsten varit liten.Tur är att hon är kort och lätt i modellen.....

Och mina connemarahingstar f. 05
8 mån 130 cm (mamman 148 cm, pappan 147 cm)
10 mån 132 cm (mamman 146 cm, pappan 147 cm)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka