Hur stora är 10:orna?

Sv: Hur stora är 10:orna?

kl

stoföl 9 månader och 1 vecka 130 fram 132 bak.

,pappan 148 mamman 147.

hoppas att hon blir så liten som möjligt.

*kl*
Mätte mina (födda maj -10) i förra vecka och de är runt metern, någon cm högre bak på båda.

De är då inte halvblod utan russ :D

Idag (10-12-23) är Järv (f. 17/5) 106 cm i manken, gick inte att mäta över korset då han krympte med 3 -4 dm när jag provade.
Mård (f. 14/5) är 105 cm i manken, ca 108 över korset, så han växer ganska jämt iaf.

kl

Eftersom 10 orna fyllde 1 år i dag så mätte jag min, och hon är 152 cm ( mor e. Turban Rose är 172 cm, och far Stalypso är 168 cm). Nu är hon 10 månader, men går man på att de är 90% av mkh vid 12 månader så blir hon minst 168 cm. Troligen växer hon några cm till på två månader eftersom hon är överbyggd nu.

kl

o jag mätte oxå idag :laugh: Siri är ca 145 cm i manken, några cm högre bak. knappa 8 månader (f.5/5). säger inte mig så mkt men hon borde väl ändå bli som morsan ca 165 hoppas jag.

min vetenskapliga mätning idag (tumstock och gammal halv grep) på min LILLA häst, hon växer så otroligt jämt hela tiden. Hon är ca 8,5 mån (inte riktigt) och är 140.5cm fram och 142.5 cm bak.

Tumstock och spö har jag också använt, men nu funderar jag på om jag mäter helkast eller om min dam har stannat i växten... Jag kommer att få en ponny! :eek::crazy:

Strax över 8 månader nu och fortfarande 138 cm över manken och något högre bak.

Snälla du, bli över 160 i alla fall!!!!

Jag fick henne alltså till 138 cm vid 6 månaders ålder också...

Tumstock och spö har jag också använt, men nu funderar jag på om jag mäter helkast eller om min dam har stannat i växten... Jag kommer att få en ponny! :eek::crazy:

Strax över 8 månader nu och fortfarande 138 cm över manken och något högre bak.

Snälla du, bli över 160 i alla fall!!!!

Jag säger samma sak, snälla bli över 160! Om än bara en centimeter, men bli över 160! :D

Min ena avkomma e Metall är väldigt liten hon var 138 cm som 9 månaders och hade en viloperiod över vintern .

Hon är idag som 3 åring 158 cm och med tanke på mitt sto som växt 5-7 cm(154cm-156) från 4 år till ca 7 år ca 160/161 idag ;)

Nu är ju Metallbiten såld till en tjej som verkligen passar för henne och hon vill ju inte ha henne så mycket större .

Men man får nog ha en liten tanke på hur sent stoet har växt och sen idag vilken stam fölisen har .

så summasumarium oroa dig inte än ;) Hon har nu vilat i växt och kan sen springa iväg i höjden igen .

Mia

Fler som har samma problem som jag...:)

Min är ca 138cm och nån cm nögre bak och blir 8 mån den 15 jan.

Bara det blir 1-2 cm över 160 annars får man köpa höga skor till 3 års testet:grin:

Min föddes 1 månad för tidigt och var skit liten, kunde gå under mamman länge.
Hon ser roligt ut nu men tror hon blir väldigt snygg och otroligt feminin, med lång vacker hals.:)

Tja vad ska man säga...min lilla tjej Asta e Stalypso-Cortez, som är tidigt född i sällskapet 22/3, är 144 i manken och 148 över rumpan...:D

Mamman är 160 cm...men jag hoppas och tror att lilltjejen blir 164-165 - i allafall var det vad en van uppfödare trodde då han såg henne!:)

Mina hingstföl är som helan och halvan.

Den äldsta (20/4) e: Bocelli-Jaguar-Granit mätte 128 mkh och 132 kors vid 6 månader. Mamma ca 160 cm).
Den yngre (28/6) e: Belamour-Bernstein-Anart mätte 139 mkh och 144 kors vid 6 månader. Mamma ca 163 cm.

DSC00535.jpg

Min nya Bj`s Zwhinnie

3/12 -2010 6 månader och 131 fram och 134,5 bak

9/1 2011 7 månader 135 fram och 138 bak

jag har en 3åring hemma (e: daytona) som jag ber för varje dag ska växa över 160-sträcket. är urnt 155 idag :crazy:

Och min 2010a håller på att växa om henne. mätte honom idag, snart 8månader gammal är han 142 fram och 146 bak!! min fölunge av "liten modell" :cool:

jag brukar inte vara nervös för att de ska bli små men nu då ni snackar om styltor blir jag lite nervös och tittar på min tjej som är 2mån äldre än morbrorn men ca 10cm mindre....:crazy:

Tog in grabben idag och borstade och gick på promenad, glömde självklart både tumstock och kamera, men ska försöka få till en mätning nu snart! Han har vuxit på sig riktigt fint! :laugh: Är inte alls lika överbyggd längre heller. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka