Hur stora är 10:orna?

Sv: Hur stora är 10:orna?

*kl*

Mätte mina barn idag
Astrocruiser (Highcruiser-King Marco) f:16/5 är ca 138cm fram och 140cm bak
Sorexa (Chirlon-Napoleon) f:22/6 är ca 130cm fram och 135cm bak

Sorexa längst mot kameran
sorexaoAstro.jpg

Vilka sötingar du har! De har verkligen vuxit båda två och ser fina ut.

Visst är dom gulliga :love:. Framförallt Sorexa växer så det knakar just nu, det ser nästan ut som om framdelen har stannat i växten för hon är så otroligt hög bak, måste nästan mäta igen snart för att se hur stor skillnaden är mellan bak och fram. Astro däremot är jämn och fin och har alltid varit. Den killen är verkligen gooo, han är lite blyg och känslig vilket gör att han är supertrevlig att hantera, dock ganska elektrisk så han sprätter iväg åt alla håll för minsta grej (exempelvis höpåsen som han hälsar på varje dag är livsfarlig :D). Hoppas på att han blir en bra tävlingshäst för någon i framtiden (om jag nu lyckas få honom såld förstås :crazy:)

De växer ju väldigt olika, jag skulle tro att din kommer över 160 strecket men kanske inte så mycket över. Du kan ju höra med uppfödaren om stoets andra avkommor eller stoet själv växt långsamt.

De växer ju väldigt olika, jag skulle tro att din kommer över 160 strecket men kanske inte så mycket över. Du kan ju höra med uppfödaren om stoets andra avkommor eller stoet själv växt långsamt.

Behöver inte så mycket mer, är inte så stor själv :D Hennes mamma är 164 och har - 1.8 cm eller nåt sånt på blup.
Jag hoppas på 162-163 kanske, inte så långt till marken då :angel:

Min är 6 månader nu och är 145 cm över manken. Mamma (robin z ca 160) Pappa Camaro m. Brodern 2 år är ca 164 cm, pappa Tornesch.

Min tjej Kayenne (PRE/Vbl) är 5 månader och 130 cm i mkh.
Pappan är 154 cm och mamman 158 cm.
Tror Kayenne slutar på ca 160. Hennes storasyster e: Painthingst 153 cm, är 3 år nu och 160 cm hög. :)

usch, jag kollade upp min lillgrabb idag vad gäller höjden och han är nu, knappa 5 månader och ca 148 cm bak och 141 fram så jo, jag har en dragster fast i jätteformat...

Jag som betäckte med Hip Hop för att få en lilleman :mad:
Tur jag har halvsystern som är 1 år äldre och knappa dm högre :angel:

Min lilla dam var 92 cm när hon föddes.
Som 4 månaders 125 cm
Idag 6 månader 135 cm.

Senaste månaden har hon knappt växt någonting, så verkar ha stannat upp en aning. Trodde ett taga tt hon skulle bli 190 :o
Dock växer hon rakt upp, inte överbyggd mer en en centimeter och har aldrig varit än så länge. Kommer väl därför se hemsk ut som treåring :D

Min nya Bj`s Zwhinnie

3/12 -2010 6 månader och 131 fram och 134,5 bak

Min e Breitling TP ue Bayron (mamman var 158cm)

Var när han var 6månader 140cm fram och 145cm bak idag är han 7mån och har säkert vuxit 5cm till.

Nu har jag mätt min kille, första gången på väldigt väldigt länge. Sju månader gammal idag!

Kaptain Highjack
e. Highcruiser

134 fram
138,5 bak

Inne i en riktig fulfas!

Min broiler är nu 139 cm fram och ca 145-146 bak!!! Och drar 125 cm täcken i Horseware´s amigo serie och alla som köpt de vet att de ligger minst ½ till en hel storlek större än andra märken!!!
Och då är hon 7 månader och 16 dagar idag :)
Mamma (SWB) är 161 cm och pappa (IC) ca155-157 cm! Så det ska väldigt intressant var hon slutar i slutändan ;)

Senast ändrad:

*kl*
Mätte mina (födda maj -10) i förra vecka och de är runt metern, någon cm högre bak på båda.

De är då inte halvblod utan russ :D

KL
Min Flash Dancer-Flemmingh mäter 144 cm i mkh och 147 i bak och då är han född 22 maj (dvs 6,5 månad). Jag som ville tillverka en liten häst till mig.....:D

Faustinus-Royal Diamond mäter ca 139-140 cm i mkh och 145 i bak och han fyller sex månader idag (6/6). Alla stoets avkommor har landat mellan 166 och 170 cm som vuxna.

Min tycks ju vara en dvärg i jämförelse med alla andra! :D
Fast hans halvbror växte också långsamt, han var 144 cm när han var 9 månader gammal, är idag som tvååring 160. Jag gillar ju iofs när de växer lite i taget istället för allt på en gång, men de ser så små ut i jämförelse med sina jämnåriga! :D

*kl*

Astrocruiser HW
f: 16/5
e: Highcruiser-King Marco
Mätte idag 148cm över manken något högre bak

Sorexa HW
f: 22/6
e: Chirlon-Napoleon
Mätte idag 135cm över manken väldigt mycket högre bak

En liten knäpp fundering som dök upp nu på kvällskvisten.. Tror ni det görs sådana här jämförelser av mammor med människobarn:angel:

Dax och gå och sova tror jag bestämt...:D

japp, det gör det. Kollade just kompisens 4:månaders bebe mot min äldste vad gäller vikt o längd. De är båda stora o långa 7.2 resp. 7.6 kg dvs en dryg fördubbling av födselvikten som var kring 3.5 kg för båda och kring 70 cm långa :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka