Blueberry
Trådstartare
Jag är på jakt efter en canvasbur till Billy och Ivan. De ska ha inte ha den i bilen, utan som koja när vi är på träning, tävling, utställning eller på... ja, utflykt helt enkelt.
Men, jag har aldrig haft någon canvasbur förut och känner att jag behöver lite hjälp.
Hur stor bur är lagom?
I dagsläget väger de 7 kg + 3,4 kg.
Billy är 31,5 cm hög (mankhöjd) och Ivan kommer aldrig att bli större än Billy.
De flesta burar i storlek M är för hundar på ca 12 kg. Borde jag satsa på en som är större än M?
Tror ni att 60 x 42 x 42 cm kommer att bli trångt?
Alternativet är 70 x 52 x 52 cm.
Har ni förresten några tips på snygga canvasburar?
Helst av allt hade jag velat ha den modellen som Dogman hade fram till 2011. Förut var de camouflagefärgade (=snyggt), nu är de grå (= inte alls lika snyggt).
Om man beställer från grand prix kan man få dem trycka eller broderade, och det är ju onekligen lockande...
Jag gillar den här modellen, där man kan öppna taket:
/Blåbär (Snart utsedd till Årets konsument 2011 av finansminstern...)
Men, jag har aldrig haft någon canvasbur förut och känner att jag behöver lite hjälp.
Hur stor bur är lagom?
I dagsläget väger de 7 kg + 3,4 kg.
Billy är 31,5 cm hög (mankhöjd) och Ivan kommer aldrig att bli större än Billy.
De flesta burar i storlek M är för hundar på ca 12 kg. Borde jag satsa på en som är större än M?
Tror ni att 60 x 42 x 42 cm kommer att bli trångt?
Alternativet är 70 x 52 x 52 cm.
Har ni förresten några tips på snygga canvasburar?
Helst av allt hade jag velat ha den modellen som Dogman hade fram till 2011. Förut var de camouflagefärgade (=snyggt), nu är de grå (= inte alls lika snyggt).
Om man beställer från grand prix kan man få dem trycka eller broderade, och det är ju onekligen lockande...
Jag gillar den här modellen, där man kan öppna taket:
/Blåbär (Snart utsedd till Årets konsument 2011 av finansminstern...)