Sv: Hur startade din förlossning?
Gick slemproppen och i så fall hur långt innan?
första jap, ca vid 05 på natten när jag kröp uppför trappen, hade stått och styckat kött hela natten
så jag kunde inte gå, hade för ont i bäckenet. Eftersom jag var övetygad om att gå över BF så var jag övetygad om att jag bara var gnölig
andra nepp
Gick vattnet? När på dygnet?
första japp med ett redigt tydligt splosch kl 10 när jag klev upp efter att ha vilat.
andra nepp, dom fick ta hål på fostersäcken ca 02.
Gick ni över tiden? Eller kom bebben innan?
första kom 10 dagar innan bf.
andra född i början av v 36
Hur lång tid tog det från första värken?
första ca 4-5 timmar, 4 kanske snarare, värkarna kom väl inte direkt efter att vattnet gått. Tror jag
Men på slutet blev det lite bråttom eftersom hjärtljuden gick ner rätt bra, så det blev sugklocka och sprang dom iväg med en blå tyst filur. Kom dock tillbaka snabbt och la en piggare grabb på mitt bröst.
andra ingen aning alls, hade ont i ländryggen hela dagen innan, men jaha liksom, ont där kan man ju ha... Fick mer och mer ont ju mer kvällen led, efter 24 började jag tro att det var förvärkar, efter 01 tvivlade jag inte längre, låg och kallsvettades av gräsligt snabba öppningsvärkar.
02 tittade hon ut precis utanför akuten med bakluckan öppen i .-24
Dock sprang dom iväg med henne också eftersom hon behövde lite andningshjälp. Men det slutade bra det med.
Smärtlindring?
första försökte jag två inandningar med lustgas men jag kunde inte koncentrera mig på den. Hade inga krystvärkar så allt hjärnkapacitet gick åt till att försöka förstå hur unge skulle komma ut som
andra nä fanns ju inget hemma precis och i ambulansen där hon tittade ut så var det inte så smärtsamt längre ändå. Var mest öppningsvärkarna jag gnälade åt. Men jätte häftigt med krystvärkar, det bara kom
Så nej dom var inte särskilt lika i hur dom kom ut.
Vill inte ha fler barn, men jag har inget emot själv aförlosssningen iom att jag haft det så lätt. Men jag förstår att det kan skrämma när det tar tid!