Hur ställer ni upp hinder när ni löshoppar?

H

hon_med_skäcken

Jag ställer oftast upp en kombination.. Men ge mig lite tips på hur ni ställer upp era hinder? Tänkte löshoppa snart:)

Sv: Hur ställer ni upp hinder när ni löshoppar?

Ställer nästan jämt upp 1 hjälphinder, 1 galoppsprång, 1 hjälphinder, 1 galoppsprång , oxer. Lycka till med löshoppningen;) :banana:

Såhär äre om du har stor häst.
först så äre ett hjälphinder ett lågt kryss, sen äre ofstast ca7,5 meter mellan krysset o oxern. SÅ ä're iaf på kvalitetsbedömningar för 3 åringar. Men när man ska börja löshoppa kan man ställa det på ca 6 m för dom flästa så har inte så stor galopp men sträfa efter att det ska funka med kryss 7,f m o oxer :) lycka till:bump:

Vi brukar ha som lillen123 skrev. Vi brukar dessutom lägga in lite tittigt i oxern. Det hjälper mycket att hästarna får bekanta sig med vattenmattor, murdelar, grindar och annat som kan vara konstigt redan från början när man börjar hoppa dem - även om det är utan ryttare. :)

Studs brukar vi kunna ha om det är någon häst som tycker det är väldigt roligt och det kan gå undan - bra för de att träna på att få upp fötterna!

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 619
Senast: Kajsalisa
·
Fritid Några kompisar och jag funderar på att resa till Spaniens sol i början av juni nästa år. Gärna på fastlandet. Vi vill bo i samma boende...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: cirkus
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30