N
NevaZ
Hejsan!
Har ni några bra tips på hur man kan få ohanterade/rädda hästar sociala?
Hästarna mår jättebra och har inte medvetet blivit skrämda eller nervösa för något.
Det är inte heller mina hästar.
Jag tänkte dock ta mig an dessa hästar för att ingen annan vågar.
Den ena är inkörd och den andra är påbörjad efter detta hände något som inte ägaren kan sätta punkt på.
Dom har i princip gått ohanterade i 2-3 år.
Dom är två stycken och det är B-ponnys.
Min tanke är att borsta på dom lite varje dag tills dom börjat vänja sig vid att jag är där.
Är det en bra början?
Jag har själv en unghäst som var relativt ohanterad när vi fick hem henne men dessa ponnys sparkas och bits så fort tillfälle ges.
Vill inte ha tips om att ta bort dom eller sälja dom då det ej är jag som äger dom. Och ägaren vill gärna ha dom kvar.
Så alla tips och råd tas hemskt gärna emot!
Har ni några bra tips på hur man kan få ohanterade/rädda hästar sociala?
Hästarna mår jättebra och har inte medvetet blivit skrämda eller nervösa för något.
Det är inte heller mina hästar.
Jag tänkte dock ta mig an dessa hästar för att ingen annan vågar.
Den ena är inkörd och den andra är påbörjad efter detta hände något som inte ägaren kan sätta punkt på.
Dom har i princip gått ohanterade i 2-3 år.
Dom är två stycken och det är B-ponnys.
Min tanke är att borsta på dom lite varje dag tills dom börjat vänja sig vid att jag är där.
Är det en bra början?
Jag har själv en unghäst som var relativt ohanterad när vi fick hem henne men dessa ponnys sparkas och bits så fort tillfälle ges.
Vill inte ha tips om att ta bort dom eller sälja dom då det ej är jag som äger dom. Och ägaren vill gärna ha dom kvar.
Så alla tips och råd tas hemskt gärna emot!