Hur snabbt växer en tand?

cress

Trådstartare
Om en tand inte har något motstånd?

Som i det här fallet : Hästen var hos tandläkaren för knappa två år sedan.. (förra ägaren)
Jag Besökte ATG kliniken för tand koll för en tid sedan. , Upptäckte en tuggtand som växt sig så stor att den har förstört övertanden helt.. Finns inget kvar av den alltså.. Vi har slipat ner den undre tuggtanden i omgångar för att mota ner nerverna i tanden..

Jag Vill påpeka att Jag är noga med tänderna på mina hästar.. Denna gång drog det ut lite på tiden, Och naturligtvis hade hästen problem :(..

Han har INTE visat någonting..

Kan ju hända att han alltid haft detta problem fast Jag aldrig fick veta ?!

Liknande trådar

Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 901
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Vill bara skriva av mig och höra från er som har haft det lika tråkigt som Jag har haft det.. Allt detta på EN vecka! Det började med...
Svar
15
· Visningar
2 501
Senast: pulkaskurk
·
Hundhälsa Hoppas ni orkar läsa allt... Det var 20 år sedan jag hade hund och då hade jag schäfer och det skiljer sig lite.. Har en liten ettårig...
2
Svar
31
· Visningar
6 745
Senast: super
·
J
Hästvård Vi hade ut en tandläkare för en vecka sedan (kollar henne två gånger om året, om inte mer). Hästen i fråga har haft tandproblem...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: j3nnif3r
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka