Hur skulle ni se på detta (son hundbiten)

Min hunds ansvarsförsäkring gäller inte om någon annan haft hunden hos sig. Så om min mamma sköter hunden och den orsakar skada gäller inte försäkringen... Det är värt att kolla sin försäkring om vad som egentligen gäller... Få har nog koll.
Enligt mitt försäkringsbolag var det hundägarens hemförsäkring som kunde gå in och betala den som blivit biten, inte en försäkring på själva hunden

Lite Off topic, men hoppas du anmält skadan till försäkringsbolag, ärr i ansikte på barn brukar betala sig... ;)
I övrigt håller jag med övriga, tycker att du och sonen verkar ta det väldigt bra

Ja, anmälde häromdagen, tack för tipset!

Frågade ni hundvakten om det var OK att hälsa/klappa? Vad gäller försäkringsersättning skall ägarens hemförsäkring täcka ev skador som hunden gör.

Ja, barnen uppmuntrades att hälsa av hundvakten - annars hade både hunden och min son sluppit hela händelsen.

Vi är lite irriterade för vi har inte hört något från hundens ägare, och hundvaktens story som min son fått höra i skolan är "hon ville bara leka." Hundvakten mötte dessutom min son vid fotbollsplanen igår (stygnen nu borttagna) utan att nämna händelsen eller ens fråga hur det var med honom. Inte som man själv skulle ha gjort...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! En släkting har en hund av sällskapstyp, han är snart 1 år. Han har uppvisat beteenden sedan ganska ung ålder, som inte direkt är...
Svar
9
· Visningar
1 349
Senast: nowayout
·
Hundhälsa Jag har en schäferhane på 3 år. En energisk kille med mycket känslor och ganska dålig självkontroll. Han har alltid haft myror i kroppen...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 768
Senast: Raderad medlem 94602
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
4 424
Senast: pimy
·
Övr. Hund Vi har på vårt sommarställe "grannar" som vi delar gårdsplan med. En av familjerna har en liten korsning terrier/pudel som är 8 år...
Svar
11
· Visningar
6 924
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.