Hur skulle ni göra?

I

islands_lover

Ni sitter jag med en valack som av olika anledningar (personliga och skade) har stått borta från ridning i ett år, vi har tömkört och gott promenader och longerat, när han har varit fräsh. Hur skulle ni sätta igång med ridningen? och varför?

Sv: Hur skulle ni göra?

Vad är det för skada och vad säger veterinären som behandlat honom?
Jag skulle skritta varannan dag en månad och känna efter hur han känns. Min pålle talade om när han var redo för mera och då får man ta det då.

Han hade en inflamtion i en kota, vetrinären gav oss ett träningsprogram, men då hade han stått pga mig.. så då tyckte jag att det var osjyst att börja rida honom så pang på..

okej men det var bra av dig att inte ta det träningsprogrammet...men skritta i början en månad som redan är sagt och om du funkar bra så ha som mål att komma upp i den kontidion/muskler som träningsprogrammet är på och rid sen det.....gå vidare efter det om allt funkar bra.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Nevermind
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 616
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 482
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka