Aliil
Trådstartare
Har ett litet problem som jag sitter och funderar på. Det är nämligen som så att i lgh blir det sjukt varmt på sommaren (solen står på hela dagen). Och det kan krypa upp mot 30 grader inne soliga och varma dagar ( i regel ligger det mellan 25-27 grader). Korsdrag och fläkt på dessa dagar för att få ner temperaturmätaren så mycket som möjligt.
Nu till min fundering. Under dessa dagar dricker min hund mera (inget konstigt med det). Men om jag inte är hemma kan hon lätt dricka 10l vatten (har 20l vatten hink till henne med mellan 10-15l i). Så nu undrar jag om jag ska se till så att hon inte har så mycket vatten när jag är borta? Eller om det bara är att låta henne dricka?
Följderna av vattenmängden kan jag ta hand om. Men är det skadligt att låta henne dricka så mycket åt gången?
Tillägg: Det är under 8h som hon dricker denna mängd vatten.
Och ja hon får gå ut medan jag är borta.
Nu till min fundering. Under dessa dagar dricker min hund mera (inget konstigt med det). Men om jag inte är hemma kan hon lätt dricka 10l vatten (har 20l vatten hink till henne med mellan 10-15l i). Så nu undrar jag om jag ska se till så att hon inte har så mycket vatten när jag är borta? Eller om det bara är att låta henne dricka?
Följderna av vattenmängden kan jag ta hand om. Men är det skadligt att låta henne dricka så mycket åt gången?
Tillägg: Det är under 8h som hon dricker denna mängd vatten.
Och ja hon får gå ut medan jag är borta.