W
Whiz
Jag och sambon har länge funderat på att skaffa hund och nu känns det som att det är dags. Vi är båda förälskade i schnauzern
men fick nyligen höra att i princip alla "mellisar" är otroligt skrapa och hundägandet kan lätt bli ett helvete. Så nu till min fråga: Är verkligen schnauzer så skarpa? 
Jag är uppvuxen med dvärgschnauzar och är fullt medveten hur envis och ifrågasättande en schnauzer kan vara. Eller är schnauzer så mkt värre?
Hunden kommer att användas till lättare agility, lydnad, spår, få följa med på joggingrundor och till stallet. Så aktiverad kommer den vara!
Planen är att skaffa en vuxen hund (men inte allt för gammal!) för att slippa den här underbara perioden med att ut och kissa den var 5:e minut...
Är det ngt speciellt man ska tänka på när man tar över en hund? Och var får man tag på en äldre hund? Rasklubben, uppfödare, blocket?
Många frågor
Jag är uppvuxen med dvärgschnauzar och är fullt medveten hur envis och ifrågasättande en schnauzer kan vara. Eller är schnauzer så mkt värre?
Hunden kommer att användas till lättare agility, lydnad, spår, få följa med på joggingrundor och till stallet. Så aktiverad kommer den vara!
Planen är att skaffa en vuxen hund (men inte allt för gammal!) för att slippa den här underbara perioden med att ut och kissa den var 5:e minut...
Många frågor