Hur ska sadeln ligga??

Sv: Hur ska sadeln ligga??

Det ser ut ungefär som ett sådant man har under diskställ.. :p Fast lite tätare.. Hmm vet inte riktigt var man får tag i dem, men hör med shoppen på Täby eller Jägersro!

Sv: Hur ska sadeln ligga??

Senast jag va på Jägers så hadde de bara "lyx varianter" av sadel underläggen... Men finns de inte där så testa 1a bästa zoo. Numera så säljer de flesta riktiga akvarie affärer en mjuk skumgummi matta som liknar liggunderlag (fast tunnare och smidigare) Säljs metervis, mät på din padd du har undersadeln och köp en lagom bit(täcka men inte sticka utanför för då går den sönder), billigt o lika bra! :D Det finns jordskydd i samma material som oxå kan hjälpa. Bäst glidskydd gör dessa material om du fuktar dem innan du lägger dem på hästen...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 161
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 278
Senast: Aifos
·
Utrustning Nya hästen har lång manke och min befintliga sadel (som har enkelkåpa och stropparna sydda direkt på kåpan)ligger helt ok men stropparna...
Svar
1
· Visningar
630
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka