Jag hade en häst som jag blev tvungen att avliva för snart en vecka sedan.Historik kring han är att han 2005 drabbades av en hälta som utreddes men inte hittades nån orsak till,så de ville döma ut honom.men då jag ville ge han en chans till så började han utredas hos en "kotknackare" som sa att han hade mycket spänningar i kroppen,dock blev han aldrig bra så 2009 så bestämde jag mig för att triangelmärka honom och det var för att kunna få ut pengar till att köpa en frisk häst som jag kunde rida på.Under dessa år har han också drabbats av kronisk bronkit ,samt att han har svår sommareksem mellan april till november ungefär.Han har haft ett bra hästliv under dessa år trots allt,men vid denna sommar så började jag känna att min älskling började tackla av ,inte så andra såg det direkt,men hårremmen blev ful och fet,han började bli smalare,och livsgnistan fanns inte där.Så när han för en vecka sedan hittades liggandes i hagen med svår smärta i hoven,så var det droppen som fick bägaren att rinna över så att säga.Han hade när han kom in i stallet en temp på 39 grader och ville verkligen inte stå upp,vetrinären kom och kunde konstatera en blödning i hoven,som förmodligen skulle ha kunnat läka ut med lite boxvila.Men när jag såg honom på kvällen när han fått smärtstillande och han hade en andningsfrekvens på 74 så började jag ringa runt för att hitta nån som skulle kunna ta hand om kroppen.Så dagen efter lät jag honom gå vidare,det var det svåraste jag gjort men nu en vecka senare är jag så glad att jag gjorde det,att jag inte lät honom lida mer.Nu till frågan ska skicka in papper till försäkringskassan men han har reservation på hälter,men satidigt är han ju triangelmärkt och orsaken är ju egentligen inte hältan utan de övriga problemen,han höll på hosta lungorna ur sig under tiden han stod inne och så hög andningsfrekvens kan ju inte vara bra.så hur gör man,hur skriver man??