Hur ska man göra?

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte hur jag ska skriva men behöver all stöd och hjälp jag kan få just nu det är så här att hon som jag hjälper mår mycket dåligt och hon känner sig rädd och otrygg i sin egen lägenhet hon får ju hjälp men bara en kort stund på morgonen men det hjälper då inte. Hon har just blivit dumpad av sin kille på ett otrevligt sett jag finns ju där för henneJag vill att hon ska ha det bra att kunna känna sig trygg i sin närhet och omgivning. Så hur ska jag göra? kan ju inte flytta hem till henne då hon har för litet vist hon kan ju komma hit och vara här men ändå.

Finns det någon kurator i närområdet som både du och hon kan prata med?
Det är inte lätt att stå vid sidan av och inte veta hur man kan hjälpa. Skönt för din väninna att du finns där och kan stötta.

Finns det ingen du kan prata med på ditt boende, som vet vilken väg som är bäst att gå för att din kompis ska få lite mer tillsyn? Du är en bra kompis som ställer upp och bryr dig, men du ska inte behöva ta ansvaret för att hon ska känna sig trygg, tycker jag.

Vi är på samma jobb men ska prata med personalen på jobbet om en sak som jag vet då det är mycket allvarligt kan man säga vill inte gå ut med det här.Ska sova hos henne i morgon till på måndag vi ska på samma jobb så det är ju ett plus.

Vi är på samma jobb men ska prata med personalen på jobbet om en sak som jag vet då det är mycket allvarligt kan man säga vill inte gå ut med det här.Ska sova hos henne i morgon till på måndag vi ska på samma jobb så det är ju ett plus.

Bra att du pratar med personalen på jobbet och bra att du inte går ut med det här. Du är bra som hjälper din kompis!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 121
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 418
Senast: Shaggy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 026
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info