Hur ska jag räkna?

S

saffran2

sen jag slutade med mina p-piller så har min mens börjat med att de 2 första dagarana har jag bara röd aktiga flytningar och 3:e dagen kommer mensen igång på riktigt.. men hur ska man räkna, säger man att mensen börjar med dessa flytningar? min barnmorska sa att man skulle börja räkna då, men hon va inte säker..hon verkade lite villse..vill ju veta så jag vet hur jag ska räkna på ägglossningen...
/förvirrad

Sv: Hur ska jag räkna?

Jag skulle börja vid flytningarna. Och använda ÄL-stickor i början för att veta när man har äl.

ok. för ska man räkna från dagen då flytningarna börjar, skulle det ha börjat idag. men det har de ej gjort.. vågar absolut inte hoppas på något...intallar mig själv att jag inte är gravid, då blir man inte ika besviken..
fast har fått vädigt tydliga blodådror på brösten och vårtgårdarna har vuxit. hm
men visst jag önskar att jag vore gravid, men vill inte hoppas för mycket..

Min mencykel är 35 dagar men jag plussade redan på dag 28. Alltså 1 vecka före beräknad mens!

Men om det skulle ha startat idag så kan du väll göra ett test så får du ju veta. Svårare än så är det inte.

Vi kan fortfarande inte berätta för dig om du är gravid eller ej. Det kan bara ett test göra. Seså spring och testa dig!

Men om det skulle ha startat idag så kan du väll göra ett test så får du ju veta. Svårare än så är det inte.

Vi kan fortfarande inte berätta för dig om du är gravid eller ej. Det kan bara ett test göra. Seså spring och testa dig!

jo vet.. har inget test hemma, tänkte jag skulle vänta till tisdag.
ville mest veta när man skulle börja räkan:)

Nu igen? Hade inte du typ mens förra veckan?:o
Antingen går tiden fort, eller var det kanske en ägglossningstråd..?

Vi har ju pratat om det här... du skulle ju inte låtsas om att du försöker bli gravid så skulle det ju hända när du minst anade det ju....:mad:;) !

Nu igen? Hade inte du typ mens förra veckan?:o
Antingen går tiden fort, eller var det kanske en ägglossningstråd..?

Vi har ju pratat om det här... du skulle ju inte låtsas om att du försöker bli gravid så skulle det ju hända när du minst anade det ju....:mad:;) !

haha jag har inte haft mens sen den 22 september.. ;)
fortfarande ingen mens, men ska testa imon. eftersom jag inte riktigt vet från vilken dag jag ska räkna så får jag väl vänta tills imon.. ska testa så fort jag vaknar imon:laugh:

läste precis på en sida att man skulle räkna från den dagen då den riktiga blödningen kommer igång.. men varför sa då barnmoskan att man skulle räkan från de dagarna man får rödaktiga flytnngar då?!
då får jag väl min mens imon då:( fast känner inget.. o blodådrona på brösten har blivit väldigt synliga nu och öm i bröstvårtorna.. hmm,

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 878
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
2 331
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 849
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Roliga saker som barn säger
  • Autistisk bror
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur