Hur ska jag klippa?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Moja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 673
M

Moja

Tänker på om jag ska klippa min pålle eller inte. Och tänkte be om lite tips o råd och lite hjälp. Vill inte klippa så mycket eftersom jag inte vill täcka så mycket.
Är det någon som har tips på bra klippning? Bilder på en häst med sådan klippning skulle vara jätteroligt!!
Men hur är det egentligen med täcken på klippta hästar? Såklart beror det ju på hur mycket klippta dom är men.
Om jag t.ex. klipper jaktklippning. Hur ska jag täcka?.
Eller annars kan man väll bara klippa halsen?.
Läste någonstans att det var någon som hade klippt hästen med en vanlig maskin för människor och ställt in på en bra klipphöjd men tror ni att det funkar verkligen?
Tacksam för alla svar!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 429
Senast: Stergo
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
2
· Visningar
426
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 986
Senast: TeamLundVer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka