Hur ska jag göra?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Dawn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 914
D

Dawn

Nu har jag fått lite problem och undrar om någon här har något tips.

Jag och min sambo skaffade hund för drygt två veckor sedan. En liten tik på 1.5 år som är helt underbar. Jag jobbar helger och min sambo arbetar skift varannan vecka dag och varannan vecka kväll..

Jag lovade för ett tag sedan att hoppa in på arbetet även på vardagar för att ersätta en som ville vara ledig ett par veckor i september.

För en stund sedan ringde min arbetsgivare och ville jag skulle börja redan på onsdag. Men vad gör jag med hunden då? Denna vecka jobbar sambon dag och hunden är inte tillräckligt tränad att vara hemma själv så länge ännu även om det inte är heltid jag kommer jobba. Eller tror ni att det går? Hon verkar ha varit helt lugn de korta stunder hon varit själv hemma.

Ett alternativ är att ta med henne till jobbet och låta henne sitta i fikarummet medan jag jobbar. Men hon har aldrig varit där och kanske känner sig otrygg att lämnas själv på ett främmande ställe med främmande människor även om jag kan hälsa på henne oftare då.

Eller ska jag lämna henne hemma hos min mamma där hon har varit förut och till och med sovit över och har en hundkompis. De kommer bli själva där också men har åtminstånde varandra. Det ligger dessutom närmare jobbet så jag kan åka dit på lunchen en stund.

Eller ska jag säga att jag inte kan alls den här veckan? Vilket kan vara svårt att göra då de är mitt uppe i skörden (är en bondgård) och behöver min hjälp med djuren.

Vilket tror ni är bäst?

Sv: Hur ska jag göra?

Ja jag upptäckte att det ändå lät ganska bra när jag skrev det så det är kanske det bästa. Fast hon blev lite ledsen sist när hon blev lämnad där. Men nu känner hon förståss till det huset bättre.

Sv: Hur ska jag göra?

Äh, då jag fick tillåtelse att ta med min hund på jobbet så stoppade jag bara in henne i lunchrummet och så fick hon helt enkelt vänja sig. Hunden är rädd för folk, speciellt män vilket alla mina kollegor är, och allmänt nervig men inte kan man hålla på och skola in en hund. Är de så snälla att man får ta med hunden får man göra det så smärtfritt som möjligt för ens kollegor. Hunden överlever.

En helt normal hund utan knasigheter ska för övrigt inte ha några problem med att bli instoppad i ett lunchrum den aldrig sett.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 837
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka