K
Kelly
I stallet där jag har min häst har vi hösilage från 3 olika skördar och olika bönder (svårt at få tag på där av anlednigen!). Om man ska analysera alla 3 skörderna blir de ju inte så jättebilligt plus att det bara är jag i stallet (utan 7 personer) som vill analysera, ingen annan är särskillt intresserad. Jag känner ju inte för att göra de själv percis, om ni förstår
Frågan är nu vad jag lixom ska göra? Alltså, vad ska jag ge min häst fö mat? Jag får ju helt enkelt gå på min syn och känsla, eller vad man ska säga! E jättesvårt de här
Hästen fråga är en 2-årig vallack, är runt 1,55-1,57 just nu, han blir 1,68-1,70 som färdig, ganska grov, tippar på att han väger runt 500 kg .
Det jag kan säga om hösilaget är att det är relativt torrt, lite fuktigt bara, och att det antagligen är ganska mycket protein i hösilaget, så min häst är lös i magen, han kom förra helgen, även de andra hästarna i stallet har varit det men är bättre nu. Men något annat vet jag ju inte...
Just nu får han följande:
14 kg hösilage
1,5 kg hippo Basic
150 gram betfor (pellets)
B-vitamin
Kalk
Hippo grov mineraler
vad har ni för råd att ge mig!?
Frågan är nu vad jag lixom ska göra? Alltså, vad ska jag ge min häst fö mat? Jag får ju helt enkelt gå på min syn och känsla, eller vad man ska säga! E jättesvårt de här
Hästen fråga är en 2-årig vallack, är runt 1,55-1,57 just nu, han blir 1,68-1,70 som färdig, ganska grov, tippar på att han väger runt 500 kg .
Det jag kan säga om hösilaget är att det är relativt torrt, lite fuktigt bara, och att det antagligen är ganska mycket protein i hösilaget, så min häst är lös i magen, han kom förra helgen, även de andra hästarna i stallet har varit det men är bättre nu. Men något annat vet jag ju inte...
Just nu får han följande:
14 kg hösilage
1,5 kg hippo Basic
150 gram betfor (pellets)
B-vitamin
Kalk
Hippo grov mineraler
vad har ni för råd att ge mig!?