Hur ska jag göra!?

TheHunted

Trådstartare
Har en maxad d-ponny som behöver gå på havre, men klarar inte av hel havre då det går rakt upp i huvudet på henne och hon blir "galen" just nu går hon på havre kross, men den börjar lukta jätte illa efter cirka en vecka och det tar cirka 1½ vecka att använda allt så vi får alltid slänga massa foder och åka fram och tillbaka till foder affären.

Hon äter cirka 3 liter havre kross om dagen.

Nu till frågan:

Finns det något bra foder med havre i,
typ krafft, hippo eller något??
hon behöver rätt mycket havre men ändå inte proteinen av helhavre...

Jätte tacksam för svar!

Sv: Hur ska jag göra!?

Jag använder Krafft Sport till mina hästar istället för havre, det har nästintill samma värden som havren men sätter sig inte i skallen. Detta fungerar utmärkt. Prova, jag ångrar inte en sekund att jag började.

Sv: Hur ska jag göra!?

Svart havre ska ju vara bra för sånna hästar. Svarthavre är fetare än vanlig o sätter sig inte lika mkt i huvudet. Har jag för mig...

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 811
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Har efter ca. 2 veckor med mitt superhösilage i småbal insett att jag behöver den där lilla extra "tinten" av energi. Analysen på...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 509
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama