YorkWann
Trådstartare
Har blivit erbjuden en hund, om jag vill ha den. Det är en jättetrevlig goldenhane på lite över 1år. Han är renrasig (=alla papper)och frisk. Han är fortfarande ganska valpig, och är allert, aktiv och nyfiken. Han är dock mest aktiv "på stället" , dvs mycket spring efter pinnar, "pedagogiska lekar". Han är inte så uthållig än. Han är van vid barn och katter, andra hundar är liite läskiga. :smirk: Han har aldrig varit sjuk, och han har bra gener både från mor och far.
Är hundvakt åt honom nu en månad, för att lära känna honom lite.
Jag har ju planer på att skaffa en hund till, men inte än på ett tag, och jag hade väl inte riktigt tänkt mig en så stor hund (för han är STOR.) En golden hade jag inte riktigt heller tänkt mig, just pga de golden vi haft innan var riktigt soffpotatisar, men det är INTE denna, vilket för mig är en positiv sak.
Han är van att kunna gå ut och in som han vill, även om jag har terass kommer han inte att få det hos mig.
Han kommer att få vara ensam ca 4 timmar/vardagar.
Jag söker efter en hund främst som sällskap. Kommer träna vardagslydnad till en början, sen ev avancera detta. Hunden ska kunna vara med i stallet. Passar en golden?
Hur skulle ni gjort?
Glömde en sak...han dreglar.... :smirk:
Är hundvakt åt honom nu en månad, för att lära känna honom lite.
Jag har ju planer på att skaffa en hund till, men inte än på ett tag, och jag hade väl inte riktigt tänkt mig en så stor hund (för han är STOR.) En golden hade jag inte riktigt heller tänkt mig, just pga de golden vi haft innan var riktigt soffpotatisar, men det är INTE denna, vilket för mig är en positiv sak.
Han är van att kunna gå ut och in som han vill, även om jag har terass kommer han inte att få det hos mig.
Han kommer att få vara ensam ca 4 timmar/vardagar.
Jag söker efter en hund främst som sällskap. Kommer träna vardagslydnad till en början, sen ev avancera detta. Hunden ska kunna vara med i stallet. Passar en golden?
Hur skulle ni gjort?
Glömde en sak...han dreglar.... :smirk: