Jag upplever det som att ni är en handfull här som ofta utger er för att vara experter och sågar alla andra
Men det är som sagt hur jag upplever det...
Som jag redan sagt så förväntar jag mig varken att folk skall kunna lugnande signaler eller allmänt hundhyfs. Men för att vara krass... det är de som utger sig för att kunna hundar som är jobbigast på min hund.
Om du möter ett barn är väl inte att krama och pussa det som du gör först? Och om föräldarna ber dig att ge barnet tid, säger du då att han/hon får skylla sig själv som är så söt?
Det är faktiskt vad som händer mig och min hund. Dessutom är det väl i sånt fall jag som skall tvinga min hund, inte dom
Dessutom vet de flesta (även icke hundmänniskor) att hundar känner sig hotade om du stirrar på dem. Ändå är det precis vad dom gör
Jag tror att ni ser på det hela på ett helt annat sätt än vad min hund gör. Ni ser detta som ett objekt han är rädd för: främmande människor. För honom är det inte så, för honom är han rädd för var och en av dessa människor: en hel massa folk.
Han är jättebra på att konfrontera sin rädsla och får han bara kolla personen någon minut så grovhånglar han dem gärna sedan
Man kan ju tycka att om han är någorlunda intelligent så borde det ändå någon gång sjunka in att han faktiskt inte har blivit skadad av någon människa än. Men det är klart... han har ju varit tvungen att vaccineras, vi har varit och röntgat käken då han bara var 16 veckor pga. tandfraktur och legat inne på sjukhus en hel dag pga. allergichock. Dessutom blir han hotad av de flesta människor han träffar, kanske inte är så konstigt ändå att han är lite skeptisk