Hur ska jag göra???*förvirrad*

Pernilla_

Trådstartare
Hej!
Nu ligger det till såhär,att jag håller på att leta ny foderponny,och innan hade jag tänkt att stå kvar i det stallet som jag står i nu,men då måste man ha hästen gåendes i ridskola 3 dagar i veckan,och jag är inte säker på att jag vill det längre,vill utvecklas mer.
Jag hade fått kotakt med en kvinna med en häst,och det var också då jag började titta runt efter andra stallplatser.
Har nu hittat en stallplats 5 minuter med cykel från mitt hus hos mamma(som ligger drygt 4 mil från min pappas,där jag har nuvarande hästen). Där ingår alla fodringar +ut-och insläpp,och är jättemysigt,bara 4 boxar.
Men sen gick det upp för mig igår,att jag liksom la av med allt letandet efter att jag hittatr den hästen,men det var ju inte så bra. Och ingen av mina föräldrar har någon hästvana alls,förutom den de har fått via mig, så jag har ingen hästkunnig att ta med mig. Iochförsej finns det ju ridläraren...

Men anledningen till att jag funderar är nog för att om jag flyttar till det andra stallet,så finns där ju t.ex inte lika många jag kan fråga. Men man kan ju kanske ringa och fråga vet...?

Dethär var en blandning av skriva-av-mig-tråd/ge-mig-råd-tråd!
Mest råd tack! Vad tycker ni att jag ska göra??:confused::crazy:

Sv: Hur ska jag göra???*förvirrad*

Jag skulle personligen valt att flytta. Mysigt med ett litet stall. Skulle aldrig låna ut min häst/ponny till en ridskola och låta den gå med på lektioner 3 dagar/veckan. Man vill väl rida och ta hand om den själv, var väl därför man valde att skaffa en egen häst. Eller?

Vad säger att du inte kan fråga dem i nya stallet, de lär väl ha god hästvana! Jag hade flyttat om jag var du:)

Jag tror du får minst lika mycket hjälp i det mindre stallet som på ridskolan. Dessutom får ponnyn mer lugn och ro än i det större stallet.
Jag skulle absolut flytta!:laugh:

Tack så jättemycket!:)Jag vet inte riktigt egentligen varför jag funderade,för allt pekar ju trots allt mot att flytta. Och ElinaS,du har nog rätt!:laugh:

Ni hjälpte mig jättemycket,behövde bara liksom en "knuff över kanten" för att bestämma mig!:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalister! Jag befinner mig, enligt mig, i en svår situation just nu och jag vet inte riktigt om jag ska ta höger eller...
Svar
17
· Visningar
2 785
Senast: Maoam
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 298
Senast: Gotthard
·
Gnägg Jag och min syster är så kluvna över hur vi ska göra med stallplats. Skulle inte haft någon tanke på att flytta, om det inte vore så att...
Svar
18
· Visningar
2 547
Senast: Linnea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama