Hur ska jag göra?

P

Piccoliiina

Min D-ponny är dålig (skador på djupa böjsenan)
och ska endast stå i flera, flera månader innan vi vet hur det kommer bli i framtiden. Om han kommer bli bra, och OM han blir det, hur mycket han får anstränga sig m.m...

Om exakt en vecka idag ska jag flytta till ett lite mindre stall, som ligger ca 2.5 km från där vi står nu.
Tror att det kommer bli bättre för honom där.

Men jag har själv inte ridit någonting alls på snart över ett halvår, och ju längre tiden går, ju mindre sugen blir jag på att rida.

Men nu har vi hittat en maxad C-ponny, 18 år gamal som jag förmodligen ska ha på foder.
Men frågan är ju då om jag verkligen vill ha hand om en annan ponny också.

Till saken hör den, att det är 800 kronor billigare i det nya stallet, varje månad. Och skulle jag då ha en till häst, skulle vi behöva betala mer varje månad än vad vi redan gör, vilket jag inte vet om jag verkligen vill. Känns redan som om jag verkligen håller igen så mycket som möjligt.

Ska börja på det sista året på högstadiet nu på måndag, och vill också försöka höja upp mina betyg så mycket som möjligt.
(Gick inget vidare förra året, pga av olika anledningar)

Vet inte om jag verkligen har den tiden, och lusten att ha en häst till.
Självklart längtar jag tills jag kan börja rida igen, men jag längtar tills jag kan börja rida min häst igen!

Och om jag inte skaffar en foderponny, kanske jag kan lägga ner lite extra pengar på min kära ponny som jag redan har.

Men det känns som om det kommer ta evigheter innan jag kan börja rida på min ponny igen, och när jag väl kan det, kommer jag förmodligen ha tappat jättemycket.

Har letat jättelänge efter en foder ponny, tills vi då hittade denna.
Frågan är ju, om jag sumpar denna ponnyn, kommer jag hitta någon annan då, om jag ångrar mig?
Dessutom finns ju chansen att jag är förstor till en maxad C-ponny.
(Är ca 1.63, och väger ca 53 kg. Inte tjock, men mer muskelmaffig, typ:o:angel:)

Hur hade ni gjort?
Har ni några tips?

Kan verkligen inte bestämma mig för hur jag ska göra!

/Piccoliiina
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur ska jag göra?

Jag tycker att du besvarar frågan ganska bra själv i ditt inlägg.
Du känner inte att du riktigt vill eller har tid med en till häst på heltid och då kan det nog vara bäst att avstå.
För att inte tappa i ridningen kanske du kan hitta en trevlig medryttarhäst att rida ett par dagar i veckan ist? Eller skriva in sig en termin på någon ridskola där du dessutom får rida olika hästar vilket är väldigt nyttigt och kul!

Hoppas det löser sig till det bästa!
 
Sv: Hur ska jag göra?

Håller med föregående talare, du svarar på frågan rätt bra själv.
MEN kom ihåg att ridning är som en drog, ju mer man rider desto mer vill man rida. Har man inte ridit på ett tag har man blivit lite avvänjd :p Men så fort du kommer upp på hästryggen igen kommer du va fast igen, precis som vilken nykter alkoholist som helst.. hihi ;)
 
Sv: Hur ska jag göra?

Ja, har funderat på det där med ridskola faktiskt.
Kanske skulle ta och bege mig till min gamla ridskola, och se om det finns någon plats.
Det kan ju dock bli lite svårt.

Men sen är jag inte heller så sugen på en medryttarhäst, då jag förmodligen måste åka buss (har inte hittat någon häst/ponny alls i närheten där jag bor, och jag har kollat läääänge) och då tar det i princip hela dagen. Och DET har jag inte tid med 2-3 dagar i veckan. Tyvärr...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
203
Senast: Tossa90
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 290
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 523
Senast: mamman
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp