Sv: Hur ska jag förhålla mig till bitande katt?
Han känns snäll men en sån som hellre slåss än flyr, fast inte mot katter.
Mot den andra katten är han snäll. Han var den som sökte kontakt först, men min katt blev rädd o morrade, då stannade han på behörigt avstånd och gjorde inget tillbaka. Han tvättar gärna min katt.
Mot hunden låter han komma fram o nosa men fräser ifrån rätt ordentligt när han får nog.
O mot mig är han gosig samtidigt som han bits. Han sov i knävecket häromdan, igår kom han och la sig tätt tätt intill när jag pratade i telefon. Han stryker sig kring benen och stångas och buffar. Pratar och kommer fram till mig.
När han ligger får jag klia på huvudet/hakan utan probelm, då blundar han och verkar tycka det är skönt. klappar jag någonannanstans så hugger han.
När han står/går får jag klappa överallt och han sträcker på sig när jag kliar på rumpan, då hugger han inte alls. Så därför tror jag inte han har ont, då borde han reagera lika när han står.
Han äter mat ur min hand, flyttar sig inte när jag kommer, ska gärna med in på toaletten och stryka runt benen.
Tror inte han är dominant över andra katten. I förra hemmet var han underlägsen andra katten. Båda mina katter är kastrerade. I förra hemmet bet han när han var yngre men hade slutat helt med det. Där kom han gärna o la sig i deras knä för att gosa