lovehorses
Trådstartare
För ca 1 månad sedan fick min 4åring kolik, stressrelaterat. Veterinären var ut och det redde upp sig som tur var. Första gången han fick kolik.
För ca 1 vecka sedan vid träning börja han slå på magen med bakbenen och senare kom bajset ut och såg väldigt torrt och hårt ut.
Han dricker dåligt på hösten/vintern. Märkte det förra året också.
Men nu vill jag INTE ha kolik igen...
Köpte hem loppfrön oh betfor. Blandar det med mycket vatten så att det blir som en soppa. Han äter det med långa tänder...
Har förra året provat äppeljuce i vattnet - funka inte.
Vet inte hur mycket han dricker på dagen men har nu börjat ta in hästarna tidigare så jag kan se vad han dricker. Insläppet är vid 17-18 tiden utsläpp vid 07 tiden. På den tiden dricker han bara någon litter vatten, ibland inget alls.
Utöver beforn så får han uppblött lusern och hösilgare.
Om inte beforn funkar funderar jag på mash om det skulle vara smakligare...
HJälp mig att få hästen att dricka!!!
För ca 1 vecka sedan vid träning börja han slå på magen med bakbenen och senare kom bajset ut och såg väldigt torrt och hårt ut.
Han dricker dåligt på hösten/vintern. Märkte det förra året också.
Men nu vill jag INTE ha kolik igen...
Köpte hem loppfrön oh betfor. Blandar det med mycket vatten så att det blir som en soppa. Han äter det med långa tänder...
Har förra året provat äppeljuce i vattnet - funka inte.
Vet inte hur mycket han dricker på dagen men har nu börjat ta in hästarna tidigare så jag kan se vad han dricker. Insläppet är vid 17-18 tiden utsläpp vid 07 tiden. På den tiden dricker han bara någon litter vatten, ibland inget alls.
Utöver beforn så får han uppblött lusern och hösilgare.
Om inte beforn funkar funderar jag på mash om det skulle vara smakligare...
HJälp mig att få hästen att dricka!!!