carolineartemis
Trådstartare
Jag har precis köpt mig en ny häst. Problemet är att jag är så fruktansvärt feg. Jag får väl kalla mig rutinerad ryttare men som sagt en oerhört feg sådan. Idag var vi ute på vår första ridtur tillsammans. Vi skulle ta en lugn skrittrunda (trodde jag), hästen hade andra tankar. Hon bockade och fjantade och kastade sig åt alla håll och kanter. Jag är inte van vid sådant här, min förra häst skulle aldrig någonsin drömt om att bete sig på det viset. Detta resulterar i att jag blir livrädd för att sitta på hästen.
Är detta ett vanligt beteénde och finns det något man kan göra för att få bukt med det? Testar hon mig kanske bara och hur ska jag i såfall göra för att "vinna" över henne?
Jag kan tillägga att hästen precis är veterinärbesiktigad, kiropraktorn kommer och kollar henne nästa vecka och tandläkaren är också på G.
Är detta ett vanligt beteénde och finns det något man kan göra för att få bukt med det? Testar hon mig kanske bara och hur ska jag i såfall göra för att "vinna" över henne?
Jag kan tillägga att hästen precis är veterinärbesiktigad, kiropraktorn kommer och kollar henne nästa vecka och tandläkaren är också på G.