frallus
Trådstartare
Har precis köpt mig mina första riktiga ridstövlar, ett par Mountain horse Firenze High Rider, jag har stl 39 men det fanns inte så köpte ett par i stl 40 som är lite stora i foten men tänkte att jag kan köpa en sula till. Har kikat runt på lite olika trådar för att försöka bli klok på hur de igentligen ska sitta. Har inte provat rida med de än så vet inte hur de sitter då, men när jag går så blir det veck i hälen. Har förstått att de bli gå-veck fram men ska det bli det bak också? Eller är de förstora då?
Har som tidigare nämnt stl 39 i fot men 40 cm mätt runt vaden så jag är en av de med kraftiga vader som aldrig hittat ett par ridstövlar som passat. Så när jag provade dessa och de sitter som gjutet runt vaden så tänkte jag inte så mycket på vristen. Ska de vara tajta? Har ingen aning igentligen hur de ska sitta så skulle någon vänlig själ kunna hjälpa mig?
Är det värt att ha kvar de eller bör jag sälja de och fortsätta leta vidare?
Har som tidigare nämnt stl 39 i fot men 40 cm mätt runt vaden så jag är en av de med kraftiga vader som aldrig hittat ett par ridstövlar som passat. Så när jag provade dessa och de sitter som gjutet runt vaden så tänkte jag inte så mycket på vristen. Ska de vara tajta? Har ingen aning igentligen hur de ska sitta så skulle någon vänlig själ kunna hjälpa mig?
Är det värt att ha kvar de eller bör jag sälja de och fortsätta leta vidare?