Döende....
Tja, krävs att jag är rätt rejält sjuk för att jag inte ska gå till jobbet, lite förkylning och lätt feber hindrar inte mig. Går såklart inte till jobbet om jag skulle va sjuk med något som smittar, men annars så är jag rätt tålig.
Jag tror att det helt enkelt är så att de som sällan är frånvarande på jobbet, de är som du skriver; "rätt tåliga".
Jag rekommenderar ingen som är sjuk att gå till jobbet. Som många beskrivit, så kan man inte prestera på samma sätt när man är sjuk och man kan smitta ner andra med sin sjukdom.
Så, kort och gott, jag tror helt enkelt inte på dem som säger att de går "i alla fall" (av plikt eller "bror-duktig-syndrom"). Jag tror helt enkelt inte att de är sjuka och "går ändå".
Om jag går till mig själv, så känner jag mig sällan sjuk. Om jag är lite krasslig så räknar jag det som att jag bara är lite mindre på, men jag är trots allt ganska pigg och alert. Annars hade jag ju inte orkat.
Riktigt sabla sjuk är jag så sällan att jag hinner glömma hur det känns mellan gångerna. Men när jag väl blivit sjuk så hatar jag det som pesten. Det är ÅNGEST att vara sjuk. Hemskt, hemskt, hemskt. Ingenting kan man göra mer än att ligga där..... gahh....