Jag blir väldigt sällan sjuk men stannar hemma vid minsta misstanke i princip. Min arbetsmoral sitter inte öht i att vara på jobbet när jag är sjuk/på väg att bli sjuk. Måste jag vila på min fritid för att orka jobba så stannar jag hemma. Jag tycker det är ett extremt tråkigt förhållningssätt att ha ena foten i graven för o inte jobba. Uppskattar inte alls att de flesta av mina arbetskollegor tänker så och varierar mellan att smitta varandra och bli REJÄLT sjuka och är borta betydligt längre tid bara för att de inte vill stanna hemma o tillfriskna till en början. Framförallt blir jag orolig för dem, det är det jobbigaste för mig.
Just nu är jag hemma resten av veckan sedan i tisdags eftersom min chef insisterade på det. Trodde jag var på väg o bli sjuk (just nu är hälften förkylda
) men tror mina symptom beror på vissa problem på arbetsplatsen vilket chefen misstänkte redan innan mig. Ser ingen mening med att jag går in i väggen bara pga att min arbetsmoral är för hög (= blir enormt frustrerad på jobbet i denna situation vi sitter i just nu) o för att jag i grunden ser att mina kollegor håller på att göra det då de inte sätter ner foten.
Jag lever inte för mitt jobb men när jag jobbar finns inget annat än 100 % för mig eftersom jag VILL förbättra situationen på mina arbetsplatser.