Hur ser ni ut i höstmörkret??

Sv: Hur ser ni ut i höstmörkret??

Har alltid fullt med reflexer både på mig och på hästen. Men härom dagen höll jag på att bli helt galen. Körde hem från stallet och det var mörkt, mitt ute på en väg fick jag kasta bilen åt sidan (tur att jag inte mötte nån) för där kom nämligen en joggare utan en enda reflex!!! På fel sida om vägen sprang han dessutom. Tänkte stanna och ge han en penga så att han kunde ha köpt lite reflexer, men vissa får kanske en adrenalin kick av att springa utan reflexer, på fel sida om vägen och nästa bli på körda.....

Reflexväxt på mig, reflexer på hästens ben och reflextäcker.

Haha... jag bombar med reflexer, pga folk kör som idioter på de vägarna man korsar runt stallet.
Har dels en varseljacka, stigbygelreflexer, ländtäcke, brösta, benreflexer på hästens alla 4 ben.
Det som saknas är reflexer till träns eller bara en enkel reflexgrimma. Då syns vi från alla tänkbara vinklar :D

Här ser vi nog ut som en vandrande julgran misstänker jag....

HÄSTEN:
* pannband i reflexmatriel
* benreflexer på alla fyra (benskyddsmodellen)
* reflextäcke
* reflexbrösta
* svansreflex (inte alltid, eftersom vi nästan jämt går först får den som går bakom ha den)

RYTTAREN
* varseljacka (knallgul, reflekterande, med reflexer fastsydda)
* reflexband runt hjälmen
* pannlampa

Ska införskaffa tygelreflexer och stigbygelreflexer med, så är vi helt munderade!

Reflexväst, pannlampa och lampa på benet med vitt ljus framåt och rött bakåt på mig.

Benreflexer, ländtäcke helt i reflex, svansreflex och tränsreflexer på hästen.

har en pappa som kör buss på lansdbygden så jag har blivit itutad sen jag var väldigt liten hur viktigt de e med rflexer:)

Hästen:
*Brösta
*benen(alla)
*svansen

Jag:
*Hjälmen
*Pannlampa
*På jackan/overallen

Snart ska jag kanske skaffa ett ländtäcke,stigbygelreflex,träns(och tygeln) också!

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 512
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Jag har fått ett intressant problem. Vi bor på egen gård och jag har min ridhäst hemma, tillsammans med en ponny som sällskap. Fram...
Svar
3
· Visningar
1 907
Senast: Piek
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 757
Senast: Efwa
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 488
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama