Sv: Hur ser hästmarknaden ut?
Som någon sade: allt är säljbart till rätt pris
Håller dock med ditt intryck, att det verkar finnas hur mycket hästar som helst till salu. De flesta man ser ute på annons länge länge, och återkommande är ju hästar som endera har pris som inte är gångbara, (vad nu anledningen är - tiden för försäljning, efterfrågan/behov etc),eller hästar som det är något ev. vajsing på, som kanske inte framgår av annonsen.
Lyckades en gång (fast jag är en trevlig person, jag lovar
bli osams med en säljare
på telefon när jag ringde på annonsen... priset var inte utsatt, hästen var ganska ung och outbildad, dock trevlig stam och bra förutsättningar, men jag hade ett annat "skäligt" pris i huvudet för något sånt än säljaren, så när hon sa 80.000 så började jag skratta....! Var verkligen inte elakt menat, skrattet var genuint för det var komiskt från min synvinkel. Hon blev skitsur och försäkrade mig att jag aldrig skulle hitta ngt billigare, att allt under 50.000 var det något fel på. Så med det så bestämde vi oss att gå skilda vägar
Kunde inte låta bli att sväva ut på det minnet, för det var väldigt komiskt och man bara måste skratta....!