Hur ser erat matschema ut för bebisen?

Sv: Hur ser erat matschema ut för bebisen?

om hon går upp i vikt som hon ska och verkar glad och pigg behöver du inte väcka henne för att mata!!

det BVC inte vet om mår de de inte dåligt av :angel:
 
Sv: Hur ser erat matschema ut för bebisen?

En enkel regel:

Lyssna ALDRIG på svärmödrar de är till för att göra en osäker!!! :rofl:
 
Sv: Hur ser erat matschema ut för bebisen?

jag är ny medlem här och har läst alla era inlägg om matrutiner/scheman för era barn.

Aha, det är därför den här gamla tråden har dykt upp igen. Smart av dig att söka bland gamla inlägg. Många är för lata för det...

jag har en son på snart 7 månader och vi har precis börjat att ändra hans sov-& matrutiner.

Om du följer det matschemat får han säkert i sig tillräckligt med mat, och med lagom jämna mellanrum. Men om det passar hans personliga inre klocka - det kan han bara själv svara på.
 
Sv: Hur ser erat matschema ut för bebisen?

Hej,
sen snälla, någon skrev om nutramigenvälling, hur gör man den? vi har hört att man kan göra det men vet inte hur man gör.
vi har provat med ekogröt mjölkfri välling men den blev så tjock så gick inte att dricka på flaska utan han fick på pipmugg men om någon kan förklara hur man gör nutramigen välling av ersättningen vore jättebra, är det bara att göra den lite tjockare?

tack för svar!:banana:
Nina

http://www.meadjohnson.se/Mallar/publicent.aspx?SidID=10309

Vad jag förstår blandar man bara pulvret i vatten. Jag har dock ett svagt minne av att den är så dålig att det rekommenderas att man sötar den med socker för att få barnet att vilja dricka (en god vän provade mjölkproteinfri kost till sitt barn en kort tid då han var så onöjd). Är ditt barn allergisk mot laktos eller mjölkprotein eller båda?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 059
Senast: Amk
·
Småbarn I relation till mitt barn (och väl egentligen alla människor i min omgivning) har jag en önskan om att i möjligaste mån alltid...
Svar
18
· Visningar
1 838
Senast: Tora
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 891
Senast: Björk
·
S
Småbarn Har en dotter på 9 månader strax som är väldigt matglad. Mat har aldrig varit något problem med maten och hon får välling morgon och...
Svar
17
· Visningar
1 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp