Jag reagerade lite på samma sak, så länge klädseln är lämplig för arbetet ska väl inte inköpssumman ha någon betydelse?
Jag har ett eget företag, en butik, samt är inblandad i ett annat, en hästverksamhet. Jag skulle se på olika saker gällande klädsel hos folk som sökte jobb på de olika ställena. T.ex skulle jag inte bry mig ett dugg om det kom någon och sökte stalljobb som var lerig upp till knäna och iklädd gummistövlar, det är ju trots allt lämplig klädsel och lerig blir man i jobbet. Sen om gummistövlarna var inköpta för en hundralapp eller två tusenlappar vore totalt oväsentligt.
Skulle någon komma och se ut på samma sätt när den sökte jobb i butiken hade jag dock blivit tveksam, helt enkelt för att det inte känns lämpligt att stå lerig och hantera nya, rena varor, det skulle inte jag som kund i en butik se som ett trevligt intryck, då skulle allt i butiken kännas skitigt. Sen skulle väl inte stilettklackar vara det lämpligaste heller, då det säljs ridsportsutrustning och butiken ligger på gården, men hel och ren åtminstone. Sen, återigen, kostnaden för kläderna är verkligen ingenting jag skulle bry mig om.